Da
sam ja Boris Dežulović, a nisam, i da pišem za sarajevsko Oslobođenje,
a ne pišem, sigurno bih imao prijatelja Kožu koji bi me oko dva u noći
probudio da mi ispriča neki vic. E sad, tko čita Borisove kolumne u
Oslobođenju, primijetit će da su Muju i Hasu zamijenili Bobi i Rudi,
što me neodoljivo podsjeća na jedan vic o Mujinoj ispovijedi radi
stiskanja s Fatom uz hladnjak sa smrznutim mesom u Konzumu koji je
izmijenjen u Bobija i Rudija jer šta će Mujo u crkvi, a koji se pričao
po Sedmici baš malo prije nego što su Borisovi Mujo i Haso sjeli na
klupu za rezervne igrače. Ali to je jedna sasvim druga priča.
U
ovom vicu koji mi nije ispričao neki moj jaran Kožo, Mujo i dalje ima
glavnu ulogu na terenu. Podigli Hrvati veliki križ na brdu Hum, kraj
Mostara, zapadno od Neretve. Došli novinari iz cijelog bijelog svijeta
da se čude ovoj velebnoj građevini koja bi mogla zasjeniti i sâm
Hajrudinov most koji je bit će nekima kad dokoni zalegnu malo previše
sličio polumjesecu (o piramidama da i ne govorimo), škljocaju
fotoaparati (digitalni doduše, ali imaju onaj zvučni dodatak što
fotografskoj struci daje onu potrebnu dozu nostalgije iz doba
promišljane, a ne probirane fotografije), rade kamere, reporteri s
mikrofonima naganjaju Mostarce po ulicama ne bi li ih priupitali što
misle o novom bosanskohercegovačkom monumentu pa tako, nesvjesni
Neretve, mosta, odnosa desno-lijevo, prešli na istočnu stranu i naletili
na Muju pa ga pitaju što misli o tom križu na Humu, a Mujo promisli,
zagleda se negdje u daljinu, reklo bi se preko 450 godina daleko, pa
odgovori: "Mislim da je ovo jedan veliki plus za Mostar."
Elem.
Početkom veljače u Džamiji, HDLU-u (Hrvatskom domu lajk... likovnih
umjetnika), otvorena je monumentalna izložba kipara Marina Marinića "Mi
Hrvati". Ne mislim ja sad tu nešto previše stručno glumatati pa
naglašavati monumentalnost ovog Marinovog opusa, prepoznatljivu pomalo
iščašenu figuraciju (kakav svijet - takva figuracija), o težini sarkazma
i kritike upućene na sve adrese društva jer ne da nisam Boris
Dežulović, nego nisam ni Enes Quien, ali s obzirom na nereakciju vodećih
medija u Hrvata, stvarno ispada da je ova izložba tek jedan plus za
HDLU.
Izložbu stignete, a trebali biste stići, pogledati još kratko vrijeme, do kraja Đej Arovog mandata u Vatikanu.
