Da
 imam nekog jarana kao što Boro ima Kožu, taj bi me sigurno nazvao u  
dva sata iza ponoći da ispriča vic jer bi imao on baš taj običaj, kakav 
 svaki pravi jaran ima, zvati u gluho doba iz kafane da ispriča vic.  
Koliko sad, Kožo bi me već sigurno zvao i pitao jel znam onaj kad  
razgovaraju Mujo i Haso pa se Mujo Hasi žali na zdravstvene probleme.  
Kao, ima mučninu u želucu, mijenja raspoloženje, stalno bi nešto jeo,  
ali u ludim slatkoslanim, gorkokiselim i sličnim nespojivim  
kombinacijama,... uglavnom, nabroja Mujo simptome, a Haso kao iskusan  
muž i otac i dr. House, odmah prepozna o čemu je riječ pa izvali: "Mujo 
 bolan, svi simptomi su tu, ja bi reko da s ti trudan, al malo mi to  
neobično. Muško si, nemaš ti ba maternice." A Mujo, i dalje zabrinut nad
  sudbinom odgovara: "Ja bolan, znam. Zato me neki strah fata. Da nije  
vanmaternična?" Eto, takav bi mi nekakav vic Kožo ispričao, a ja bih se 
 odmah sjetio kako nema vica ni iz čega i da iza svakog dobrog vica 
stoji  loša stvarnost. A ni Mujo, ni Haso, nisu nam daleko. Evo ih u  
susjedstvu, komšiluku, svako malo navrate, barem do Makarske, ako ih  
otamo kojekakve čovječuljkuše i slične spodobe ne otjeraju kao 
nepoželjne.
Ima
  skoro dva tjedna kako je izvjesna ljudska tragedija, nazvat ćemo ga za
  ovu priliku di-đej, nekakav potpredsjednik stranke koja je po svojem  
nazivu zajednica, a po djelovanju organizacija, stao na branik svake  
hrvatske maternice u obrani politike hrvatske demografske zajebnice pa  
izokrenuo rukavicu i uspoređujući pravo na medicinski potpomognutu  
oplodnju, dakle liječenje bolesti, sa Jasenovcem i Bleiburgom,  
sinonimima za zločine, verbalno ispalivši rafal gluposti:''Blaženi
 Alojzije Stepinac je rekao da je u povijesti hrvatske nacije  Jasenovac
 najsramotniji čin koji se dogodio. Jednako tako i Bleiburg.  Ovaj zakon
 se može staviti u razinu najvećih hrvatskih tragedija koje  sam 
spomenuo. Stanimo tome na kraj."
Iskreno,
 poklisara jedne  veće, starije i opakije organizacije od one u kojoj je
 di-đej  potpredsjednik, organizacije koja je svoje mitološke 
svjetonazore i  stavove nametala ognjem i mačem, i koja je govoreći o 
miru i ljubavi,  stoljećima veličala krvnike i poticatelje zločina, 
uzimati za ozbiljno  priličan je poremećaj. Ali masovna je to pojava. O 
njoj su pametno  zborili i Einstein i Krleža. 
Taj isti di-đej jučer je nastavio  svoje laprdanje. "Nema većeg zla nego kad muškarac abortira",
 veli.  Nisam siguran, a i da Muju pitamo, taj se sigurno ne bi složio. 
Znaju i  Mujo i Haso da je od muškog abortusa opasnija muška 
vanmaternična  trudnoća. Jer posljedice su kudikamo kompliciranije. Ali 
ako  podpredsjednik organizacije nešto smatra, titula je tu ipak neki  
autoritet, onda tu ne bi trebalo biti nikakve sumnje, jer njemu je  
postalo jasno.
"Ovdje
 se događa jedan stvar koja je vrlo  neugodna, a postavlja se pitanje 
tko nama ljudima daje pravo da  odlučujemo za jedan život na uštrb pet 
ili šest drugih.  Nakon ozbiljnih  razgovora s profesorima, 
bioetičarima, teolozima postalo mi je jasno.  Ako je to odvojeno i u 
jednom trenutku dođe do spoja svi mi nastajemo, u  tom trenutku počinje 
život. Neki smatraju da začeće nije početak  života, ja smatram da jest.
 Prozvan sam čovjekom srednjeg vijeka,  kromanjoncem, neandertalcem, 
desničarom, sve sam to spreman podnijeti  moralno i časno za ovo što sam
 izrekao." 
Prilično
 je brutalno  nekoga tko paradigmatski prihvaća neke fantazije da  je 
žena nastala od muškarčeva rebra, nazivati kromanjoncem,  neandertalcem i
 svatko tko ga je tako prozvao gadno je promašio.  Prikladnije bi ovog 
kromanjonca i neandertalca bili nazvati ga čekićem.  Ili nakovnjem. 
Unatoč povremene plemenitosti harmonije gibanja valova  kojih smo 
ponekad svjesni usljed postojanja istih, čekića i nakovnja i  stremena.
 I u ovog našeg di-đeja nema nedoumica. Zna se hijerarhija, tko svime  
upravlja, a tko sluša, tko o svemu odlučuje, a kome je gdje mjesto.  
Jedino nisam siguran kojom bih logikom mogao objasniti tijek sljedećih  
misli i rečenica:
 
"Osobno
 smatram da je nama muškarcima nerazumljivo što znači nositi  život u 
sebi. Iz tog razloga smatram da kod ove teme najveću odgovornost  imaju 
muškarci, a još više kod teme abortusa. Nema većeg zla nego kad  
muškarac abortira. Kako? Lako. Nagovorom."
Ali
 zato znaju i Mujo i  Haso, i dr. House također, da je i od muškog 
abortusa i od muške  vanmaternične trudnoće još gori i još opasniji - 
propali abortus.